Algemene Voorwaarden voor ChatIT
Artikel 1. Toepasselijkheid

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten waarbij ChatIT diensten of producten van welke aard ook aan de opdrachtgever levert.

1.2 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts bindend indien en voor zover zij schriftelijk zijn bevestigd door ChatIT.

1.3 De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Artikel 2. Offertes en Aanvaarding

2.1 Alle offertes en prijsopgaven door ChatIT zijn vrijblijvend en hebben een geldigheidsduur van 30 dagen, tenzij anders aangegeven.

2.2 De overeenkomst komt tot stand door schriftelijke aanvaarding door de opdrachtgever van de offerte van ChatIT. Mondelinge toezeggingen of afspraken binden ChatIT slechts na schriftelijke bevestiging.

2.3 De in een offerte vermelde prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, alsmede eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, waaronder verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven.

Artikel 3. Uitvoering van de Overeenkomst

3.1 ChatIT zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

3.2 ChatIT heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden, indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist.

3.3 De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan ChatIT aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan ChatIT worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan ChatIT zijn verstrekt, heeft ChatIT het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.

Artikel 4. Verplichtingen van de Opdrachtgever

4.1 De opdrachtgever zorgt ervoor dat alle gegevens, welke ChatIT aangeeft nodig te hebben voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan ChatIT worden verstrekt.

4.2 De opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan ChatIT verstrekte informatie.

4.3 Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan ChatIT zijn verstrekt, heeft ChatIT het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten.

4.4 De opdrachtgever vrijwaart ChatIT voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke aan de opdrachtgever toerekenbaar zijn.

Artikel 5. Levertijd

5.1 Door ChatIT opgegeven levertijden zijn indicatief en kunnen nooit worden beschouwd als fatale termijnen.

5.2 Overschrijding van een levertijd geeft de opdrachtgever geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de levertijd zodanig is dat van de opdrachtgever redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat hij het betreffende gedeelte van de overeenkomst in stand laat. De opdrachtgever is in dat geval gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, voor zover dat strikt noodzakelijk is.

Artikel 6. Prijzen en Betaling

6.1 Alle prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.

6.2 Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum, op een door ChatIT aan te geven wijze en in de valuta waarin is gefactureerd.

6.3 Indien de opdrachtgever in gebreke blijft met tijdige betaling, is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De opdrachtgever is alsdan de wettelijke rente verschuldigd.

6.4 In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever zijn de vorderingen van ChatIT op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

6.5 Betaling van de eindfactuur strekt tot goedkeuring van beëindiging van de opdracht door de opdrachtgever.

6.6 Indien de opdrachtgever ook na schriftelijke aanmaning niet betaalt, is deze naast het alsdan verschuldigde bedrag, tevens gehouden tot vergoeding van alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten.

Artikel 7. Aansprakelijkheid

7.1 ChatIT is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat ChatIT is uitgegaan van door of namens de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

7.2 ChatIT is alleen aansprakelijk voor de kosten van het desbetreffende project.

7.3 ChatIT is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade wordt verstaan:
a. de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade;
b. de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van ChatIT aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan ChatIT toegerekend kunnen worden;
c. redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.

7.4 ChatIT is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

Artikel 8. Overmacht

8.1 Onder overmacht wordt verstaan omstandigheden die de nakoming van de verbintenis verhinderen, en die niet aan ChatIT zijn toe te rekenen. Hieronder zullen (indien en voor zover deze omstandigheden de nakoming onmogelijk maken of onredelijk bemoeilijken) mede zijn begrepen: stakingen in andere bedrijven dan die van ChatIT, wilde stakingen of politieke stakingen in het bedrijf van ChatIT; een algemeen gebrek aan benodigde grondstoffen en andere voor het tot stand brengen van de overeengekomen prestatie benodigde zaken of diensten; niet voorzienbare stagnatie bij toeleveranciers of andere derden waarvan ChatIT afhankelijk is en algemene vervoersproblemen.

8.2 ChatIT heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert intreedt nadat ChatIT haar verbintenis had moeten nakomen.

8.3 Tijdens overmacht worden de leverings- en andere verplichtingen van ChatIT opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door ChatIT niet mogelijk is langer duurt dan 2 maanden, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.

8.4 Indien ChatIT bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is ChatIT gerechtigd het reeds geleverde c.q. het leverbare deel afzonderlijk te factureren en is de opdrachtgever gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijk contract.

Artikel 9. Intellectuele Eigendomsrechten

9.1 Alle door ChatIT verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, ontwerpen, schetsen, tekeningen, software enz., zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de opdrachtgever en mogen niet door hem zonder voorafgaande toestemming van ChatIT worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht.

9.2 ChatIT behoudt het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.

Artikel 10. Geheimhouding

10.1 Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

10.2 Indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, ChatIT gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken, en ChatIT zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is ChatIT niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is de wederpartij niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst op grond van enige schade, hierdoor ontstaan.

Artikel 11. Wijzigingen en Annuleringen

11.1 Wijzigingen in de overeenkomst kunnen alleen schriftelijk en met wederzijdse instemming worden doorgevoerd.

11.2 Bij annulering van de overeenkomst door de opdrachtgever, is deze gehouden de door ChatIT gemaakte kosten, alsmede de gederfde winst, te vergoeden.

11.3 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst aanpassen.

Artikel 12. Toepasselijk Recht en Geschillen


12.1 Op alle rechtsbetrekkingen waarbij ChatIT partij is, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

12.2 Alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar ChatIT is gevestigd.

12.3 Partijen zullen pas een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

Contactgegevens ChatIT
Beheer: beheer@chatit.nl
Telefoon: +31 6 28 25 49 93
Website: www.chatit.nl

Uw privacy is belangrijk voor ons

Bij ChatIT, opgericht door Floris Vossebeld en Steyn Knollema, hechten wij grote waarde aan de privacy en bescherming van persoonsgegevens van onze klanten en bezoekers van onze website.

Dit document dient als ons privacybeleid, waarin uitgelegd wordt hoe wij omgaan met de persoonlijke informatie die u ons verstrekt tijdens het gebruik van onze website en diensten.

Wanneer u contact met ons opneemt via het formulier op onze website, verzamelen wij de volgende persoonlijke gegevens:Uw naam, De naam van uw bedrijf (indien van toepassing), Uw e-mailadres, Uw telefoonnummer, Alle informatie die u in het berichtenveld achterlaat

Deze gegevens worden verzameld met als doel om effectief te kunnen reageren op uw vragen of verzoeken en om onze dienstverlening te verbeteren.

U te informeren over updates of aanbiedingen met betrekking tot onze diensten.Onze dienstverlening en uw ervaring met ons te verbeteren.

Uw persoonsgegevens worden vertrouwelijk behandeld en niet gedeeld met externe partijen, tenzij dit noodzakelijk is voor het verlenen van onze diensten of indien dit wettelijk verplicht is.

ChatIT neemt de bescherming van uw persoonsgegevens serieus en heeft passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om uw gegevens te beschermen tegen onrechtmatige verwerking, verlies, misbruik of ongeautoriseerde toegang.

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door ChatIT en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Voor verzoeken of vragen hieromtrent kunt u contact met ons opnemen.

ChatIT behoudt zich het recht voor om dit privacybeleid te wijzigen. Wij adviseren u daarom om regelmatig deze pagina te raadplegen.

Voor vragen of opmerkingen over ons privacybeleid kunt u contact opnemen met:
Floris Vossebeld,
mede-oprichter van ChatITTelefoonnummer:
+31 6 39679174
E-mail: f.vossebeld@chatit.nl

Door het indienen van het contactformulier op onze website bevestigt u dat u ons privacybeleid hebt gelezen en hiermee akkoord gaat.