Volvo Handleiding Chatbot

Klant

ChatIT

Categorie

Chatbots, Handleiding

Jaar

2024

Samenvatting

Voor een demonstratie van wat een chatbot allemaal kan hebbe wij deze Volvo Chatbot gemaakt. De chatbot geeft de gebruiker specifieke (stapsgewijse) instructies van hoe ze bepaalde handelingen op hun auto moeten uitvoeren. De chatbot refereert altijd naar de specifieke pagina van de handleiding waar de volledige informatie staat over wat er moet gebeuren. Hierdoor kan de gebruiker de chatbot altijd "factchecken".

Verder geeft de chatbot geen antwoorden op vragen waarvoor hij niet getraind is, hierdoor minimaliseren we zogenaamde "hallicunaties". Op een vraag als "Wat voorn olie moet in mijn Audi" geeft de chatbot het antwoord "Sorry, ik kan je vraag niet beantwoorden omdat ik specifieke informatie heb over de Volvo XC90 en niet over Audi. Kan ik je ergens anders mee helpen?". Hierdoor zorgen wij ervoor dat de gebruiker altijd de juiste (en gewenste) informatie krijgt.